Student Support Centre

Trainingen en workshops

Het Student Support Centre biedt je de mogelijkheid om gratis deel te nemen aan onderstaande trainingen en workshops. Let op: schrijf je je in, dan rekenen we op jouw komst.

Mocht de trainng van jouw keuze al vol zijn, schrijf je dan in op de geïnteresseerdenlijst. We nemen dan contact met je op als er nieuwe data aan de planning worden toegevoegd.

Agenda

Filter op locatie:

Studeren met een ondersteuningsbehoefte

Studeren met AD(H)D kan een uitdaging zijn. Je vindt je opleiding leuk en je wilt graag. Maar ondanks dat kan het studeren soms best pittig zijn!
In deze training word je meegenomen in het proces van studeren met AD(H)D. Je gaat hierin samen met anderen ontdekken wat je zelf kunt doen om het studeren gemakkelijker te maken. Om dit te kunnen ontdekken is het ook belangrijk om te begrijpen wat er nu eigenlijk in je brein gebeurt op het moment dat je bijvoorbeeld je concentratie verliest of wanneer ineens alle energie en motivatie verdwenen is. Je bent hierin niet alleen! De training wordt verzorgd door een ervaringsdeskundige trainer.
  
Doel en inhoud:
  • Inzicht krijgen in wat voor uitwerking AD(H)D heeft op jouw unieke studeerproces
  • Vaardigheden in plannen & uitvoeren
  • Omgaan met stress en energieverdeling
  • Eigenwaarde en zelfbeeld bij AD(H)D
  • Studeer-omgeving en prikkel-behoefte
  • Hulp vragen
 
In deze training ga je op zoek naar wat jij (nog) kunt leren over deze onderwerpen. Welke handvatten en tools kun jij gebruiken om het studeren met AD(H)D gemakkelijker te maken?
 
Voorwaarden:
Voor een succesvolle deelname is het belangrijk om de bereidheid en beschikbaarheid te hebben om aan alle trainingen deel te nemen. Ga dus goed na of je de aankomende periode hiertoe in staat bent. De training wordt in principe iedere periode aangeboden.
 
De training bestaat uit vijf momenten. Je schrijft je dus in voor de hele reeks.

Trainer

Caspar Barkey

Studeren met AD(H)D kan een uitdaging zijn. Je vindt je opleiding leuk en je wilt graag. Maar ondanks dat kan het studeren soms best pittig zijn!
In deze training word je meegenomen in het proces van studeren met AD(H)D. Je gaat hierin samen met anderen ontdekken wat je zelf kunt doen om het studeren gemakkelijker te maken. Om dit te kunnen ontdekken is het ook belangrijk om te begrijpen wat er nu eigenlijk in je brein gebeurt op het moment dat je bijvoorbeeld je concentratie verliest of wanneer ineens alle energie en motivatie verdwenen is. Je bent hierin niet alleen! De training wordt verzorgd door een ervaringsdeskundige trainer.
  
Doel en inhoud:
  • Inzicht krijgen in wat voor uitwerking AD(H)D heeft op jouw unieke studeerproces
  • Vaardigheden in plannen & uitvoeren
  • Omgaan met stress en energieverdeling
  • Eigenwaarde en zelfbeeld bij AD(H)D
  • Studeer-omgeving en prikkel-behoefte
  • Hulp vragen
 
In deze training ga je op zoek naar wat jij (nog) kunt leren over deze onderwerpen. Welke handvatten en tools kun jij gebruiken om het studeren met AD(H)D gemakkelijker te maken?
 
Voorwaarden:
Voor een succesvolle deelname is het belangrijk om de bereidheid en beschikbaarheid te hebben om aan alle trainingen deel te nemen. Ga dus goed na of je de aankomende periode hiertoe in staat bent. De training wordt in principe iedere periode aangeboden.
 
De training bestaat uit vijf momenten. Je schrijft je dus in voor de hele reeks.

Trainer

Caspar Barkey

Studeren met autisme (ASS) kan best lastig zijn. Soms loop je hierdoor tegen problemen aan. Daarin ben je niet de enige. Samen met andere studenten met autisme leer je in de training om beter om te gaan met je autisme tijdens je studie.
 
Doelen
Omgaan met moeilijkheden die je ervaart, uitwisselen van ervaringen met andere studenten met autisme en het ontwikkelen van een persoonlijke studieaanpak die je blijvend kan helpen.
 
Inhoud
In 4 interactieve sessies van 1,5 uur krijg je antwoord op de volgende vragen en oefen je met een studiewerkwijze zie bij jou past:
  • Motivatie: wat is mijn motivatie voor de studie en hoe houd ik die vast?
  • Plannen: hoe help ik mezelf overzicht te bewaren over mijn studietaken? Hoe stel ik prioriteiten?
  • Uitstelgedrag: welke handvaten kunnen mij helpen om daadwerkelijk aan de slag te gaan?
  • Effectief studeren: hoe bestudeer ik de studiestof zo dat ik de kennis kan toepassen en reproduceren?
  • Samenwerken: wat zijn mijn sterke en zwakke kanten in samenwerking en hoe pak ik lastige situaties aan?

Let op! Zorg ervoor dat je tijdens de training op een rustige plek kunt zitten en een werkende geluidscamera en microfoon hebt. Het is een interactieve training waarbij aanwezigheid met beeld en geluid zeer gewenst is. Mocht dat voor jou te onprettig zijn dan graag vooraf even contact opnemen met de trainer via martijn.vanhouwelingen@hu.nl

 

Trainer

Yvonne Langendoen

Studievaardigheden

Presenteren, spreken voor een groep, kan behoorlijk spannend zijn. Vind jij het lastig om voor (grote) groepen te presenteren? Roept het veel spanning bij je op om het woord te nemen in een groep? De training Presenteren vol vertrouwen biedt je de handvatten om met meer plezier en minder spanning een presentatie te geven.

Doel en inhoud
Tijdens de training werk je met andere studenten samen aan je presentatievaardigheden. We verkennen met elkaar hoe je een presentatie opbouwt en wat belangrijk is om vooral wel en vooral niet te doen als je voor een groep staat. Leren omgaan met de spanning die spreken voor een groep oproept, is één van de belangrijkste doelen van de training. Op welke manier uit de spanning zich bij jou en hoe kun je hiermee omgaan? In de training werken we aan het kweken van vertrouwen in spreken voor een groep.

Trainer

Dineke de Groot

Presenteren, spreken voor een groep, kan behoorlijk spannend zijn. Vind jij het lastig om voor (grote) groepen te presenteren? Roept het veel spanning bij je op om het woord te nemen in een groep? De training Presenteren vol vertrouwen biedt je de handvatten om met meer plezier en minder spanning een presentatie te geven.

Doel en inhoud

Tijdens de training werk je met andere studenten samen aan je presentatievaardigheden. We verkennen met elkaar hoe je een presentatie opbouwt en wat belangrijk is om vooral wel en vooral niet te doen als je voor een groep staat. Leren omgaan met de spanning die spreken voor een groep oproept, is één van de belangrijkste doelen van de training. Op welke manier uit de spanning zich bij jou en hoe kun je hiermee omgaan? In de training werken we aan het kweken van vertrouwen in spreken voor een groep.





Trainer

Andrea van Zuuk

Herken je dat? Dat knagende gevoel van onzekerheid tijdens het leren, het afstuderen of je stage? Onzekerheid kan heel vervelend zijn en je zelfs verlammen. In deze training leer je jouw onzekerheid te erkennen, herkennen en positief in te zetten zodat je er gebruik van kunt maken in je studie, werk en leven. Wil jij dat ook? Meld je dan aan voor de training Maak werk van je onzekerheid!

Doel & inhoud
Deze training helpt je om jouw onzekerheid productief te maken. De trainers gaan met jou en de andere deelnemers aan de slag. We kijken naar wat onzekerheid is, welke functie onzekerheid heeft, wat jouw onzekerheid kan triggeren, hoe jouw onzekerheid eruit ziet en welke acties jij kunt doen zodat je je alarmbellen tot zwijgen brengt. Zo ontdek jij hoe jij jouw onzekerheid productief kunt maken.




Trainers

Femke Noordhoek, Sarah Hennekes

-> LET OP: 9 September is de training fysiek; de andere data zijn online (trainingen zijn op dinsdag, 1 Oktober eenmalig op woensdag)

Leren is pittig (!) en dat mag gezegd worden. Je wilt beter presteren en voor je gevoel kan je dat wel, maar het ontbreekt je aan tips die werken. De manier van vroeger werkt niet meer of je twijfelt of het wel de juiste manier is. En laten we wel zijn, er is zo veel meer dan alleen studeren. En jij moet alles maar combineren en tegelijk presteren. Maar hoe combineer je alles met elkaar? Want er is niemand die je vertelt hoe je sneller en beter leert, hoe je voorkomt dat je geen zin hebt of wat je kan doen om niet meer afgeleid te raken. Als je dit herkent, dan is er een grote kans dat jij verkeerd leert en dat jij (veel!) meer kan bereiken dan je nu laat zien.

Doel & inhoud
Wij zijn de Leren Hoe Je Moet Leren training gestart om studenten te helpen beter te leren. Wij geloven dat studenten betere cijfers in minder tijd kunnen behalen met veel minder stress, niet door hard te werken maar slim te werken. Er is de afgelopen jaren door onderzoek veel bekend geworden over het menselijk brein, en ze ontdekten dat we onze eigen mogelijkheden enorm onderschatten. We behandelen:
  • De meest efficiënte leerstrategieën (en hoe je deze toepast)
  • Wat je voor, tijdens en na een (online) les moet doen voor betere cijfers
  • Hoe je uitstelgedrag voorkomt en studeert waar en wanneer je wilt
  • Hoe je urenlang focust en nooit meer afgeleid raakt
  • De werking van het brein tijdens het studeren
  • Hoe je met snellezen je leestijd halveert
  • Hoe je moet plannen en nooit meer iets vergeet
  • Hoe je een (kennis-)tentamen voorbereidt en maakt
  • Hoe je het schrijven van verslagen aanpakt
-> LET OP: 9 September is de training fysiek; de andere data zijn online (trainingen zijn op dinsdag, 1 Oktober eenmalig op woensdag)

    Trainer

    Sjirk Zijlstra

    Heb je dat gevoel dat je voorbereiding op de tentamens beter kan? En wil je graag meer tentamens succesvol afronden en minder herkansingen? Dan kan deze workshop uitkomst bieden. Met het maken van een mooie planning, het behalen van een betere focus en het gebruiken van bewezen studiemethodes geloven wij dat je meer uit jezelf kan halen en de resultaten krijgt die je verdient. In deze crash course van 3 uur krijg je een selectie van materialen uit de cursus Leren Moet Je Leren van het Student Support Centre aangevuld met specifieke inzichten die je helpen bij het maken van tentamens.

    Doel & Inhoud
    Het doel van deze workshop is om je de handvatten te geven die jou in staat stellen de resultaten te halen die je verdient. Niet door je veel meer te laten leren, maar door slimmer te leren. Een belangrijk onderdeel van het behalen van een tentamen is de voorbereiding en je manier van leren. We laten zien waarom bewezen studiemethodes kunnen helpen. Vervolgens geven we je stap voor stap protocollen om deze thuis toe te passen. Met als resultaat dat je aan het einde van de workshop een uitgewerkte planning hebt voor de laatste 2 weken tot het punt dat je het tentamen met een glimlach inlevert. De materialen kan je meenemen en bij elk tentamen opnieuw gebruiken.
    In de workshop komen o.a. de volgende onderdelen aan bod:

    ·       Welke verschillende leerstrategieën er zijn
    ·       Hoe je twee weken lang focust en niet meer afgeleid raakt
    ·       Wat de meest vergeten stap is bij het leren voor een tentamen (en hoe je deze toepast)
    ·       De manier om elk tentamen voor te bereiden (met behulp van een voor jou opgestelde checklist)
    ·       Hoe je minder stress ervaart tijdens het tentamen (en meer plezier)
    ·       De beste manier om je timing en focus tijdens het tentamen te behouden.

    Tijdens de sessie zelf is er ruimte om in te gaan op jouw specifieke vragen. Bedenk daarom van te voren wat je graag zou willen leren in deze workshop. 
     
     

    Trainer

    Sjirk Zijlstra

    Taal en Communicatie

    Kom jij geregeld in de knoei met de d’s en de t’s? Heb je behoefte aan een duidelijke uitleg over wat de regels nou precies zijn? Meld je dan aan voor de Workshop Werkwoordspelling.

    Doel & inhoud
    Tijdens deze training staan we stil bij de regels van de werkwoordspelling. We zullen ingaan op de theorie, maar je gaat ook zelf oefenen. Op deze manier krijg je grip op de regels en beschik je over tools om in het vervolg beter te spellen. Deze training is ook geschikt voor NT2-studenten met specifieke vragen over werkwoordspelling.





    Trainers

    Charlotte Thomas , Lennart Vonk

    Een goed begin is het halve werk
    Heb jij deze periode een schrijfopdracht, essay of dossier waarvan je niet goed weet waar je moet beginnen? Zou je wel wat houvast kunnen gebruiken voordat je begint met het schrijven van je tekst? Dan is deze workshop iets voor jou!

    Doel en inhoud
    Deze workshop is bedoeld voor studenten die net een nieuwe schrijfopdracht hebben gekregen en het lastig vinden om daar een goede start mee te maken. In deze workshop leer je welke stappen je kunt nemen vóórdat je begint met schrijven, zodat het schrijven zelf daarna soepel kan verlopen. We gaan hiermee aan de slag door het maken van een tekstplan. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan het opstellen van een hoofdvraag en de verschillende soorten tekstdoelen. Na het bespreken van de theorie, ga je met behulp van een schrijfcoach een tekstplan voor jouw tekst opstellen en maak je een start aan je tekst. Door middel van deze verschillende onderdelen biedt deze workshop jou handvaten om te beginnen met het schrijven van je tekst.


    Trainers

    Fleur van Ede, Lennart Vonk, Teun van Bladel

    Werk je op dit moment aan je bachelor scriptie of een andere opdracht voor je opleiding waarvoor je veel moet schrijven? Vind je het hierbij lastig om overzicht te houden en gemotiveerd te blijven? Je bent niet de enige! Om jou te helpen bieden we vanuit Taalsupport van het Student Support Centre de Schrijfdagen aan. 

    Ben je het zat om alleen achter je laptop te zwoegen? Heb je behoefte aan meer structuur in je dag en je hoofd? Wil je tips, persoonlijke coaching en inspiratieworkshops om een flinke slag te maken? Dan zijn de schrijfdagen zeker iets voor jou.  

    Inhoud
    Samen met andere studenten ga je een dag aan de slag met je eigen tekst. We starten de dag gezamenlijk op en aan het einde van dag sluiten we gezamenlijk af. In de lunchpauze is er ter inspiratie een inhoudelijke of een ontspannende workshop. Verder krijg je hulp van getrainde schrijfcoaches die je kunnen coachen en ondersteunen.  

    Voor wie?
    Je werkt tijdens de Schrijfdag aan een schrijfopdracht waarvoor je de hele dag kunt gebruiken. Er zijn 3 Schrijfdagen achter elkaar, je kunt je inschrijven voor 1 dag of voor meerdere dagen.
    Let op: de coaches bieden geen correctieservice voor spelling en grammatica, maar kunnen wel hulp bieden bij bijvoorbeeld het begrijpen en plannen van je opdracht en het structureren van je tekst.


    Trainer

    Lennart Vonk

    Komt de deadline van je scriptie steeds dichterbij? Weet je even niet meer hoe je het moet aanpakken? Meld je snel aan voor de Workshop Scriptie Schrijven! Iedereen weet het, de laatste loodjes wegen het zwaarst! Tijdens deze tweedelige workshop krijg je handvatten aangereikt voor het schrijven van je scriptie. Tijdens de eerste workshop leer je meer over de structuur van een scriptie en het formuleren van hoofd- en deelvragen. Daarnaast leer je tijdens de tweede workshop hoe je goede alinea's schrijft en hoe je aan het einde de onderdelen van je scriptie kunt checken. Ook is er genoeg tijd om vragen te stellen aan ervaren schrijfcoaches van Taalsupport!


    Trainers

    Crispijn Aalberts , Fleur van Ede, Lennart Vonk

    Woordenschat en academische schrijfstijl: hoe gebruik ik de juiste woorden in mijn tekst?

    Vind je het lastig om in een academische stijl te schrijven en krijg je vaak te horen dat je te veel spreektaal gebruikt? Ben je vaak nog op zoek naar de juiste woorden? Schrijf je dan in voor de workshop Academische stijl en Woordenschat! In deze workshop gaan we aan de slag met academische woorden en formuleringen en leer je hoe je een meer academische stijl in je teksten kunt gebruiken.

    Trainers

    Anne de Boer, Anneloes Spaan, Lennart Vonk

    Voorkom plagiaat en maak je tekst sterker door onderbouwing vanuit literatuur!
    Vind je het lastig om bij een onderwerp goede betrouwbare bronnen te vinden? Weet je niet hoe je die bronnen dan goed in je tekst kunt integreren? Worstel je met het goed vermelden van je bronnen?

    Doel en inhoud
    Deze workshop is bedoeld voor studenten die willen leren hoe je literatuur kunt gebruiken in teksten. In deze workshop leer je hoe je met behulp van de voorzieningen van de HU-bibliotheek goede bronnen kunt vinden. Daarnaast leer je hoe je al aan het begin van je schrijfproces het gebruik van bronnen goed kunt stroomlijnen. 

    We gaan aan de slag met:
    In deze bijeenkomst leer je effectief te zoeken naar bronnen. Je leert de betrouwbaarheid van bronnen te beoordelen. Verder leer je een bouwplan voor je tekst te maken met bronnen erin.

    Bij deelname aan deze workshop is het handig om te werken vanuit een opdracht die je op dat moment voor je studie moet maken. Neem je opdracht, de beoordelingscriteria en eventueel de eerste versie van je tekst mee naar de workshop. Het doel is dat je tijdens de workshop bronnen voor je opdracht gaat zoeken.

    Praktische informatie
    Literatuur zoeken en een tekstplan met literatuur maken
    Deze workshop wordt vanuit Taalsupport gegeven in samenwerking met een informatiespecialist van de HU-bibliotheek.

    Let op! Er zijn 2 aparte workshops over brongebruik. Het is mogelijk om een van beide workshops te volgen, maar voor een zo’n volledig mogelijk beeld over het gebruiken van bronnen in je tekst schrijf je je ook in voor de workshop brongebruik II: Bronvermelding. 


    Trainers

    Anne de Boer, Lennart Vonk, Michael Slot

    Voorkom plagiaat en maak je tekst sterker door onderbouwing vanuit literatuur!
    Vind je het lastig om bij een onderwerp goede betrouwbare bronnen te vinden? Weet je niet hoe je die bronnen dan goed in je tekst kunt integreren? Worstel je altijd met het goed vermelden van je bronnen?

    Doel en inhoud
    Deze workshop is bedoeld voor studenten die willen leren hoe je literatuur kunt gebruiken in teksten. Je leert hoe je op een goede manier bronnen kunt verwerken in je tekst.
    We gaan aan de slag met:
    In deze bijeenkomst leer je wat plagiaat is en hoe je dit kunt voorkomen door je bronnen te vermelden volgens de APA-systematiek. De focus in de workshop ligt op APA omdat die het meest gebruikt wordt, maar er is ook ruimte aandacht te besteden aan andere stijlen zoals ACS, Vancouver en MLA. Verder leer je hoe je je tekst kunt onderbouwen door bronnen in je tekst te parafraseren en citeren.

    Bij deelname aan deze workshop is het handig om te werken vanuit een opdracht die je op dat moment voor je studie moet maken. Neem je opdracht, de beoordelingscriteria en eventueel de eerste versie van je tekst mee naar de workshop. Het doel is dat je tijdens de workshop bronnen op de juiste manier leert verwerken in je tekst.

    Praktische informatie

    Citeren/parafraseren + APA bronvermelding
    Deze workshop wordt vanuit Taalsupport gegeven in samenwerking met een informatiespecialist van de HU-bibliotheek.

    Let op! Er zijn 2 aparte workshops over brongebruik. Het is mogelijk om een van beide workshops te volgen, maar voor een zo’n volledig mogelijk beeld over het gebruiken van bronnen in je tekst schrijf je je ook in voor de workshop Brongebruik I: Literatuur zoeken. 
     

    Trainers

    Anne de Boer, Lennart Vonk, Michael Slot

    Welzijn

    Burned of bored-out? Een burn-out ontstaat door het doorschieten in werk, studie of andere bezigheden zonder rust- en oplaadmomenten. Een bore-out is een redelijk onbekend fenomeen. Een bore-out ontstaat bij mensen die onder meer doorschieten in rust nemen en uitdagingen uit de weg gaan. Verwarrend genoeg zijn de symptomen van een burn- en bore-out heel vergelijkbaar. Hoe vind je de juiste balans zonder jezelf kwijt te raken?

    In deze workshop nemen trainers Lianne van den Berg-Weitzel en Femke Noordhoek je vanuit hun persoonlijke ervaring mee in de zoektocht naar welk evenwicht voor jou werkt. Lianne is een ervaren trainer en volgde de opleiding tot HSP coach. Femke is een allround trainer en werkt graag met het thema sensitiviteit. 

    Trainers

    Femke Noordhoek, Lianne van den Berg-Weitzel

    De hele dag door worden we omringd door prikkels, door indrukken van dat wat we meemaken; wat we zien, horen, voelen, ruiken. Hoe je daarmee omgaat, verschilt per persoon. Als je meer dan gemiddeld sensitief bent, kan het lastig zijn om met al die indrukken om te gaan. Herken je dit? Schrijf je dan in voor de training Krachtig Sensitief.

    Doel & inhoud
    In de training Krachtig Sensitief onderzoek je wat het voor jou betekent om meer dan gemiddeld sensitief te zijn. Hoe merk jij in je dagelijkse leven, als student, dat je doorgaans gevoeliger bent voor wat er om je heen gebeurt en daar intenser op reageert? Hoe zorg je ervoor dat je in balans blijft?
    Naast het verhelderen van het begrip hoogsensitiviteit (wat is dat nou eigenlijk?), onder de loep nemen hoe jij je sensitiviteit ervaart, kijken we tijdens de training ook naar welke kwaliteiten die gevoeligheid met zich meebrengt. Waarin kan jij uitblinken, dankzij je sensitiviteit?

    Deze training bestaat uit vijf  bijeenkomsten en wordt verzorgd door Lianne van den Berg -Weitzel, studentendecaan. Zij is een ervaren trainer en (ervarings-)deskundig op het thema hoogsensitiviteit.

    Trainer

    Lianne van den Berg-Weitzel

    Mindfulness Based Stress Reduction (M.B.S.R.)
    Aandachtstraining
    Prestatiedruk, mentale druk, stress, uit het onderzoek van het Trimbos Instituut, ‘Harder Better Faster Stronger’ blijkt dat veel studenten deze druk als erg hoog voelen. (Dopmeijer, Scheeren, Baar, e.a., 2023)
    Als student heb je veel keuzes die je moet en kunt maken, de wereld is grenzeloos. Veranderingen volgen elkaar razendsnel op. Je hebt het gevoel dat het nooit goed genoeg is. Daarnaast betekenen deze keuzes hoe je identiteit wordt vorm gegeven. Het be­halen van meetbare prestaties, kan voor jou als student een gevoel van veiligheid of onveiligheid geven. (Dopmeijer, Scheeren, Baar, e.a., 2023)

    Internet en social media kunnen je een opgejaagd gevoel geven. Een voorbeeld hiervan is 'fear of missing out' (Fomo; Oberst et al., 2017, Roberts & David, 2020). Velen voelen een druk om (verder)te reizen, (beter) te studeren, te werken of om uit te gaan. Van de volwassenen om je heen krijg je te horen dat dit de mooiste tijd van je leven is. Waarom voelt het dan als stressvol? De prestatiedruk en alle stress om je heen stapelt zich op, zowel in je studie als daarbuiten.
    Hoe kun je nu omgaan met die prestatiedruk en stress? Onzekerheid hoort bij het leven. Het leven verandert continu. Hoe je hier mee omgaat daarin kun je leren en vaardig worden.

    Met een 8-weekse M.B.S.R. training vanuit het Student Support Centre (SSC) hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan een gezond bewustzijn en een mooie ontwikkeling als student. Het leert je aandachtig te zijn, je te concentreren en bij jezelf te blijven. Deze training gaat niet vanzelf en is niet bedoeld om te leren ontspannen. Je komt jezelf tegen, irritaties, boosheid, willen stoppen e.d. Net als leren pianospelen, is trainen soms zwaar, niet leuk. Een kleine groep zorgt er dan voor dat je elkaar steunt. Je ervaart, ziet en hoort ook dat anderen met dingen worstelen.

    In haar boek Verlangen naar verbinding, (Brown 2018) verwoordt Brené Brown het naar mijn idee mooi: “sterke rug, zachte voorkant, wild hart.” Als we figuurlijk gezegd onze rug sterker maken en een ruggengraat kweken die flexibel maar stevig is, dan kunnen we het risico nemen dat onze voorkant zacht en open is. Dan kunnen we de wildernis trotseren. Daar is moed, discipline en training voor nodig!
    WAT GAAN WE DOEN?
     
    •    8 keer 2,5 uur per week op maandagmiddag in Amersfoort training volgen
    •    Een half uur tot drie kwartier per dag mediteren
    •    Opdrachten gericht op aandacht en bewustzijn tijdens de week uitvoeren
     
    Andere hulp nodig? 
    Mogelijk heb je na het lezen van deze informatie over de training de indruk dat jij meer hulp nodig hebt. Wanneer je erg opziet tegen het leveren van bepaalde prestaties en daar veel last van hebt, dan kan er sprake zijn van Faalangst. Weet dat je in een gesprek met een Studentenpsycholoog samen kunt bekijken of de Faalangsttraining die zij bieden voor jou passend is. Om je aan te kunnen melden bij de Studentenpsychologen heb je een verwijzing van je decaan nodig. Maak daarvoor dus eerst een afspraak met één van de decanen.


    Trainer

    Willeke Evertse

    Heb jij het voor je gevoel altijd druk? Vind je het lastig om te ontspannen en wordt de stress je soms te veel? Meld je dan aan voor de training Stress Les(s) – Omgaan met stress.

    Doel & inhoud
    In de training leer je over de zin en onzin van stress en krijg je inzicht in jouw persoonlijke stresssignalen en stressfactoren. Je krijgt praktische tools aangereikt om fysiek en mentaal op te laden. Zo ontdek jij wat je nodig hebt om een goede balans tussen inspanning en ontspanning te creëren en behouden.

    Mogelijk heb je na het lezen van deze informatie over de training de indruk dat jij meer hulp nodig hebt. Wanneer je erg opziet tegen het leveren van bepaalde prestaties en daar veel last van hebt, dan kan er sprake zijn van Faalangst. Weet dat je in een gesprek met een Studentenpsychologen samen kunt bekijken of de Faalangsttraining die zij bieden voor jou passend is. Om je aan te kunnen melden bij de Studentenpsychologen heb je een verwijzing van je decaan nodig. Maak daarvoor dus eerst een afspraak met één van de decanen.

    Trainer

    Elise Roos

    Heb jij in je leven een ingrijpende gebeurtenis meegemaakt zoals het overlijden van een naaste of het verlies van gezondheid? Of heb je een andere gebeurtenis meegemaakt die veel impact op jou heeft? Dit kan ervoor zorgen dat het (soms) lastig is om met je studie bezig te zijn.

    Doel & inhoud
    In de training staan we stil bij de impact die een ingrijpende ervaring heeft op ons leven. Ook bieden we je een houvast om de draad van leven en studeren weer op te pakken. Geen snelle tips en tricks, wel reflecteren op jezelf en samen zoeken naar de hulpbronnen die jou kunnen ondersteunen.
    Deze training bestaat uit vier bijeenkomsten en wordt verzorgd door Lianne van den Berg- Weitzel, studentendecaan, en Jelle Meuwissen, ervaringsdeskundige op het gebied van rouw- en verlies.

    Reacties van studenten op de training:
    "Mijn emmertje voelt een stuk minder vol en dat koppel ik direct aan de bijeenkomsten. De spanning waarmee ik binnenkwam nam na de eerste bijeenkomst al af."
    "Door de training weet ik dat ik niet de enige ben die op mijn leeftijd met verlies leeft en voel ik me een stuk minder alleen in mijn situatie."
    "Ik begrijp nu dat een rouwproces niet op één standaard manier verloopt. Ik dacht altijd dat dat zo was, maar nu weet ik dat dat niet zo is en dat hoe het bij mij verloopt dus ook goed is."
    "Ik heb door de training toegang gekregen tot een stukje waar ik voorheen niet bij kon."


    Vragen
    We kunnen ons voorstellen dat je bepaalde vragen hebt over de training, dat je je afvraagt of deze op dit moment voor jou passend is of dat je gewoon twijfels hebt over deelname. Mocht je het daarom fijn vinden om vrijblijvend kennis te maken met één van de trainers, geef dat dan gerust aan in je aanmelding.

    Trainers

    Jelle Meuwissen, Lianne van den Berg-Weitzel

    Supportgroepen

    Elke vrijdag, 15:30 uur
    Heb je moeite om je studietaken uit te voeren? Kost alles je veel tijd en energie? Denk en voel je je vaak anders dan anderen? Bespreek dit, en andere zaken, met medestudenten die begrijpen wat het is om te leven en studeren met autisme.
    Meld je aan voor de online supportgroep Studeren met autisme. Deze kleine groep van maximaal 10 deelnemers en 1 gespecialiseerd ASS begeleider komt wekelijks online bij elkaar om moeizame en mooie ervaringen uit te wisselen. De groep kan een luisterend oor bieden en meedenken met waar jij tegenaan loopt.
    Wie: max 6 studenten met autisme en 1 begeleider (Martijn van Houwelingen)
    Wat: gespreksgroep
    Waar: online
    Wanneer: wekelijks op vrijdag om 15:30 uur
    Kosten: geen

    Trainer

    Martijn van Houwelingen

    Donderdag van 11:00-13:00 uur
    De supportgroep Taal is voor studenten die het Nederlands niet als moedertaal hebben en daardoor de studie als extra uitdagend ervaren. Doe je er bijvoorbeeld lang over om teksten voor je studie te lezen en wil je leren hoe je dit effectiever kan aanpakken? Vind je het lastig om teksten in het Nederlands te schrijven en wil je ontdekken hoe je je schrijfproces gestructureerd kunt inrichten? In de supportgroep bespreken we bijvoorbeeld tips over hoe je een goede start met het schrijven kunt maken of hoe je je tekst checkt voordat je hem inlevert. Maar ook gaan we werken op basis van de behoeften en problemen die jullie ervaren tijdens het werken aan opdrachten. Welke aspecten van de Nederlandse taal vormen struikelblokken en hoe kun je werken aan verbetering? 

    De supportgroep is geen correctieservice of NT2-cursus, maar streeft middels gefocuste revisie en (peer)feedback te werken aan verbetering in de opdrachten waar jij op dat moment aan werkt. Het is dus niet iets extra’s maar juist ondersteunend bij opdrachten waar je al mee bezig bent.  
    Het doel van de supportgroep is tweeledig: uitwisselen van ervaringen en samen aan de slag met taal. We komen twee keer per maand samen.  
    Lijkt dit je wat? Meld je dan hieronder aan. We starten op 13 februari van 11.00-13.00. Voor meer informatie mag je altijd mailen naar taalsupport@hu.nl

    De  bijeenkomsten zijn op
     17 april, 8 mei, 22 mei, 5 juni, 19 juni van 11:00-13:00 

    Trainers

    Anne de Boer, Charlotte Thomas , Fleur van Ede, Lennart Vonk

    Om de week
    Het is als hoogbegaafde soms best lastig om je plek in de wereld in te nemen. Ondanks dat je niet alleen bent, is het vaak wel eenzaam. Je denkt anders, je voelt anders en je ziet dingen anders en niet iedereen begrijpt dat. Samen met Puck Onderwijst heeft de HU een groep opgericht voor hoogbegaafde studenten. Deze groep komt wekelijks bijeen. Tijdens de bijeenkomsten worden ervaringen gedeeld, kun je even je ei kwijt of stoom uitblazen van de afgelopen week. De groep wordt begeleid door Puck Bakker. Zij is ervaringsdeskundige en weet als geen ander hoe je hoogbegaafdheid in de knoop kan liggen met je studie. Maar ook hoe je het weer uit de knoop haalt en het overzicht, je passie, energie en motivatie weer terugkrijgt. Je krijgt daarnaast veel (h)erkenning en tips (van mede HB-studenten), zodat je je hoogbegaafdheid voor je kunt laten werken.

    Trainer

    Puck Bakker

    Donderdagavond 19:00-20:00
    Wil je wekelijks met medestudenten uitwisselen hoe jij jouw studieweek hebt ingericht? Hoe jij omgaat met de dagelijkse uitdagingen in je studie? Hoe organiseer jij bijvoorbeeld je week- en dagplanning? In deze supportgroep voor studenten met AD(H)D bepaal je samen met medestudenten waar het tijdens de wekelijkse bijeenkomst over gaat.



    Trainer

    Caspar Barkey

    Maandag, 18:00-19:00 uur
    Wil je wekelijks met medestudenten uitwisselen hoe jij jouw studieweek hebt ingericht? Hoe jij omgaat met de dagelijkse uitdagingen in je studie? Hoe organiseer jij bijvoorbeeld je week- en dagplanning? In deze supportgroep voor studenten met AD(H)D bepaal je samen met medestudenten waar het tijdens de wekelijkse bijeenkomst over gaat.

    Trainer

    Machil Deinum

    Dinsdagavond 19:30-21:00 uur
    Wil je wekelijks met medestudenten uitwisselen hoe jij jouw studieweek hebt ingericht? Hoe jij omgaat met de dagelijkse uitdagingen in je studie? Hoe organiseer jij bijvoorbeeld je week- en dagplanning? In deze supportgroep voor studenten met AD(H)D bepaal je samen met medestudenten waar het tijdens de wekelijkse bijeenkomst over gaat.

    Trainer

    Viggo Hauser

    Studiehuiskamer

    Interesseformulier
    Inschrijvingen gesloten
    De StudieHUiskamer 1-4 wordt elke onderwijs periode aangeboden. Helaas is de inschrijfperiode voor het huidige blok afgelopen en kan je je niet meer aanmelden. 

    Interesselijst
    Wil je een mail ontvangen zodra de eerste volgende inschrijfperiode aanbreekt? Meld je dan aan voor deze interesselijst.  Dan zorgen wij dat je op tijd op de hoogte bent. 

    Voor wie?
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2

    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl 
    StudieHUiskamer 1-4
    Periode E / Zomerperiode
    Bij de zomer SHK kun je in de zomervakantie elke werkdag komen studeren. Je gaat zelfstandig aan de slag, maar dan samen met andere studenten, aan de hand van een vaste structuur en in aanwezigheid van een begeleider.  Er worden regelmatig leren-leren gesprekken gevoerd over studievaardigheden, er zijn pauzeactiviteiten en je begeleider kan je o.a. helpen bij het maken van een goede planning.

    Voor wie?
    Voor alle studenten van de Hogeschool Utrecht die tijdens de zomervakantie samen willen studeren. 

    Wanneer?
    Elke werkdag in periode E (30 juni t/m 29 augustus) van 09.00 tot 17.00.  Je bent elke dag welkom, maar mag zelf bepalen op welke dagen en hoe laat je aanwezig bent.   Tussen 10.00 en 14.00 is er een begeleider aanwezig om je te ondersteunen in de studietaken. 

    Waar?
    Utrecht Sience Park 

    Voor aanvang van periode E ontvang je alle nodige informatie om aan de slag te gaan. Heb je in de tussentijd vragen? Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl

    ** staat jouw startjaar niet tussen de opties? Dan kun je je gewoon aanmelden. Je kunt dan een  willekeurig jaar invullen.**
    Zomer SHK 2025
    Maandag 09.30 - 13.00
    Wil jij in periode C wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke maandagochtend 09.30 – 13.00 in periode D
    Startdatum:                   Maandag 14 april
    Studentbegeleider:      Jelle Meuwissen
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Jelle Meuwissen

    Maandagochtend | Periode D

    Sessies

    14-04 + 28-04 + 12-05 + 19-05 + 26-05 + 02-06 + 16-06 + 23-06
    Maandag 13:30 - 17:00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke maandagochtend 13.30 – 17.00 in periode D
    Startdatum:                   Maandag 28 april
    Studentbegeleider:     Isaac Gielissen
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Isaac Gielissen

    Maandagmiddag | Periode D

    Sessies

    28-04 + 12-05 + 19-05 + 26-05 + 02-06 + 16-06
    woensdag 09.30 - 13.00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke woensdaggochtend 09.30 – 13.00 in periode D
    Startdatum:                   woensdag 16 april
    Studentbegeleider:      Dilruba Calkin
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Dilruba Calkin

    woensdagochtend | Periode D

    Sessies

    16-04 + 23-04 + 30-04 + 07-05 + 14-05 + 21-05 + 28-05 + 04-06 + 11-06 + 18-06 + 25-06
    woensdag 13.30 - 17.00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke woensdagmiddag 13.30 – 17.00 in periode D
    Startdatum:                   woensdag 16 april 
    Studentbegeleider:      Dilruba Calkin
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Dilruba Calkin

    woensdagmiddag | Periode D

    Sessies

    16-04 + 23-04 + 30-04 + 07-05 + 14-05 + 21-05 + 28-05 + 04-06 + 11-06 + 18-06 + 25-06
    donderdag 09.30 - 13.00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke donderdaggochtend 09.30 – 13.00 in periode D
    Startdatum:                   donderdag 17 april
    Studentbegeleider:      Linda Vellinga
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Linda Vellinga

    Donderdagochtend | Periode D

    Sessies

    17-04 + 24-04 + 01-05 + 08-05 + 15-05 + 22-05 + 05-06 + 12-06 + 19-06 + 26-06
    donderdag 13.30 - 17.00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke donderdagmiddag 13.30 – 17.00 in periode D
    Startdatum:                   donderdag 17 april
    Studentbegeleider:      Linda Vellinga
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Linda Vellinga

    Donderdagmiddag | Periode D

    Sessies

    17-04 + 24-04 + 01-05 + 08-05 + 15-05 + 22-05 + 05-06 + 12-06 + 19-06 + 26-06
    vrijdag 09.30 - 13.00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke vrijdagochtend 09.30 – 13.00 in periode D
    Startdatum:                   vrijdag 18 april
    Studentbegeleider:      Ciel Rombouts
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Ciel Rombouts

    vrijdagochtend | Periode D

    Sessies

    25-04 + 02-05 + 09-05 + 16-05 + 23-05 + 30-05 + 06-06 + 13-06 + 20-06 + 27-06
    Vrijdagmiddag 13:30 - 17:00
    Wil jij in periode D wekelijks een fijne plek om zelfstandig te studeren? Maar dan samen met anderen, met een vaste begeleider en aan de hand van een vast structuur? Meld je dan aan voor de StudieHUiskamer 1-4.    
     
    Wat kan je verwachten? 
    Tijdens de bijeenkomsten gaat iedereen zelfstandig aan de slag mijn diens studiewerk. Dit doen we aan de hand van een vaste structuur ‘de pomodoro techniek’. Dit is een methode waarbij we 25 minuten werken afwisselen met 5 minuten pauze én zorgt ervoor dat je langer gefocust kan werken. 
    Daarnaast we starten elke bijeenkomst gezamenlijk tijdens de check-in en wordt er elke week een leren-leren gesprek gevoerd over studievaardigheden zoals plannen, timemanagement en uitstelgedrag.  Zo krijg je meer inzicht in de manier van studeren die bij jou past en krijg je stap voor stap meer grip op je studie. 
     
    Voor wie? 
    De Studiehuiskamer 1-4 is er voor alle studenten die nog geen vertraging hebben opgelopen 
    -          Bachelor studenten uit de jaren 1 t/m 4 
    -          AD-studenten uit de jaren 1 en 2 
    -          Masterstudenten uit de jaren 1 en 2 
     
    Studeer jij langer dan de minimale duur van je studie? Dan kom je in aanmerking voor de SHK 5+ . Mail dan naar studiehuiskamer@hu.nl  
     
    Belangrijke informatie: 
    Wanneer:                       Elke vrijdagmiddag 13.30 – 17.00 in periode D
    Startdatum:                   Vrijdag 18 april
    Studentbegeleider:      Ciel Rombouts
     
    De groep bestaat uit maximaal 15 studenten en één begeleider. Houd er rekening mee dat er van je wordt verwacht dat je elke bijeenkomst aanwezig bent. 

    Trainer

    Ciel Rombouts

    Vrijdagmiddag | Periode D

    Sessies

    25-04 + 02-05 + 09-05 + 16-05 + 23-05 + 30-05 + 06-06 + 13-06 + 20-06 + 27-06